donderdag 24 oktober 2013

Tommy Teleshopping

Ik heb in verband met de griep een aantal dagen in bed moeten vertoeven.
Om jezelf toch enigszins bezig te houden ga je dan tv kijken, zo ook ik.
Na zo vaak het journaal te hebben gezien dat ik bijna foutloos met Sanne Boswinkel van RTL het nieuws kon mee vertellen, besloot ik maar wat te gaan zappen.
Tijdens mijn reis langs de zenders, werd ik ineens op een joviale en informele manier aangesproken door een mannenstem.

Die stem vertelde mij op een wereldwonderlijke toon, dat ik NU naar het onderstaande nummer MOEST bellen omdat dit keukenapparaat bij mij thuis MOET staan omdat het op een bijna origamische manier mijn uien en tomaten kon snijden.
Maar dat was nog niet alles. Met ijs, een fles Martini en fruit (naar eigen keuze) kon ik mijn eigen cocktail mixen!
Aan de andere kant van televisieland, moet iemand hebben gezeten die aan mijn met griep getraande ogen en opgezwollen snotneus kon zien dat mijn desinteresse inmiddels naar een historisch hoogtepunt was gestegen, maar mijn lichaam te vermoeid was om door te zappen.


Dus werd er zwaarder geschud ingezet om mij overtuigd te krijgen.
Ik kreeg een tafereel te zien van een net iets te witte en opgeruimde Bruynzeel keuken, waarin zich vijf mensen bevonden. Vijf mensen die op een bijna surrealistische wijze met elkaar bevriend zijn. Vijf vrienden die de mondhoeken altijd omhoog hebben staan. Vijf allerbeste vriendjes die, als de ene vriend vreemd gaat met de echtgenoot van de andere beste vriend, ze daar nog steeds over kunnen lachen onder het genot van een ( zelf gemixt) drankje.
Deze sprookjesfiguren gingen de ‘’The Magic Bullet’’ Mixsnijder voor mij uitproberen.

Het ene na de andere product verdween in dit magische apparaat, en iedere keer wisten de vrienden zich geen raad met dit spannends. Voor zeker zes en een halve minuut keek ik naar vijf mensen die bijna een orgasme kregen, omdat ze dit’’ Amazing snelle thing’’ mochten promoten, die je binnen drie en een halve seconden je gerecht naar keuze wist te bereiden!

Terug naar de mannenstem.
Inmiddels ben ik zo van mijn à propos, dat ik ernstig twijfel of mijn griep een hallucinerende werking heeft gekregen.
Opnieuw word ik er door de stem erop geattendeerd dat ik het onderstaande nummer MOET bellen. De tranen vloeien rijkelijk, maar mijn ogen zijn gelukkig nog in zo staat dat ik kan zien dat onder het onderstaande nummer, dat in lettertype 5 staat, dat dit geintje mij 35cent per minuut zou gaan kosten.
Maar goed dat zou een kleine investering zijn voor al dat moois dat ik voor de prijs van 99 euro terug zou krijgen.
En dat was nog niet alles, bij de Mixsnijder zou ik ook nog is zo zelfde Mixsnijder in miniformaat krijgen. Je weet immers maar nooit wanneer je trein vertraging heeft en je wil een geraspt worteltje.
Plus dat ik 7 bekers met ieder een andere kleur deksel zou krijgen! Zodat ieder zijn eigen beker kan onthouden als daar de Martini mix in zit!
De temperatuur in mijn bed begint zorgwekkend heet te worden.
Als klap op de vuurpijl kreeg ik, als ik NU belde, al dit moois dubbel. Dus in totaal had mijn keuken een Mixsnijder invasie moeten overleven van ongeveer 67 onderdelen daarvan.

Uitgeteld en informatie overbelast zet ik de tv uit.
Ik heb teveel van mijn fysieke en mentale gesteldheid gevraagd om dit te ondergaan.
Vlug voorzie ik mijn neusgaatjes van neusspray en kruip ik diep onder de wol.
De eerst volgende keer dat ik opnieuw zo dom ben om naar dit soort zenders te zappen, zorg ik wel dat ik de Mix-polsendoor-snijder in de aanslag heb staan.

Binnen drie en een halve seconden effect!, voor maar 99 euro…

Natathalie van Suijlekom




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief