donderdag 24 oktober 2013

Drinken uit je helm?

Pallieter Hockeytoernooi. Tegenwoordig een bekend feest voor alle Tilburgse studenten. Wat begon met een hockeytoernooitje is nu een groot feest geworden waar hockey alleen een bijzaak is. Dit jaar namen 12 teams deel aan het toernooi en eerlijk gezegd heb ik niks van het spel gezien.

Ik heb mij heerlijk vermaakt tussen de 1300 andere studenten. Niet alleen Tilburg liep uit, ook Nijmegen, Eindhoven, Rotterdam en vele andere steden waren in grote getalen aanwezig. Allemaal in een t-shirt, vest of pak met de naam van de studentenvereniging of het dispuut waarbij men is aangesloten. Opmerkelijk waren de mannen met bondjassen en de vrouwen geheel gehuld in ridderpak. Waarschijnlijk is de ontgroening al deels begonnen. Het lijkt mij niet dat je voor je lol de hele avond uit je ridderhelm drinkt.




Ook de muziek viel goed in de smaak. Het Nederlands gènre blijkt nog steeds populair. 'Ik heb een toetoetoeter' en 'het is stil aan de overkant' werden uit volle borst meegezongen. Als de sponsoren volgend jaar weer net zo rijk aanwezig zijn als dit jaar staat ons de volgende keer weer een mooi feestje te wachten. Maar nu eerst een rondje hardlopen om al het bier van gister er af te rennen.

Esmee Snijder



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief